Manažer elektronických podání

Navštívili jste archivní verzi stránek, které již nejsou platné.
Aktuální stránky najdete na www.mrp.cz.

 

Manažer elektronických podání

 snadné podání formulářů přes internet
Manažer elektronických podání (manažer EPO neboli aplikace EPO) je program pro vyplňování, tisk a podání formulářů úřadům přes internet. Program umožňuje převzít údaje formulářů přímo z vašeho účetního programu.
Program umožňuje podávat formuláře přes datové schránky (bez zařizování certifikátu a bez registrace na úřadech) nebo přímo do systémů daňové a sociální správy pomocí certifikátu pro vytvoření elektronického podpisu.
Pro snadné rozběhnutí elektronického podávání jsme pro vás připravili stručný popis všech potřebných úkonů. Pokud potřebujete poradit, nebojte se zavolat na naši linku pomoci 577 001 258.

Co můžete podávat ?

  • Přiznání k DPH
  • Kontrolní hlášení DPH
  • Souhrnné hlášení k DPH
  • Přiznání k dani silniční
  • Žádost o chybějící měsíční daňový bonus
  • Přehled o výši pojistného (PVPOJ)
  • Oznámení záměru uplatňovat slevu na pojistném za zaměstnance (OZUSPOJ)
  • Příloha k žádosti o dávku (NEMPRI)
  • Hlášení zaměstnavatele při ukončení pracovní neschopnosti (eNeschopenka)
  • Evidenční listy důchodového pojištění (ELDP / RELDP)
  • Oznámení o nástupu / skončení zaměstnání (ONZ)
  • Podání obecných PDF dokumentů přes datové schránky

Co program umí ?

Proč elektronické podání ?

  • Elektronické podání (EPO) je stejně snadné jako odeslání obyčejného emailu
  • Formuláře posíláte kdykoliv, nejste vázáni na pracovní dobu úřadu
  • Už žádné složité nastavování tiskáren při tisku do tiskopisu
  • Výsledky zpracování dostanete za pár vteřin
  • V případě zamítnutí můžete formulář hned opravit a podat znova

Koupit program v e-shopu (již od 458 Kč)
Objednat program telefonicky tel: 577 001 258

Verze 5.96 (29.12.2023)
Aktualizace formuláře Přiznání k dani silniční pro podání za rok 2023.
Verze 5.95 (22.11.2023)
Kontrola odesílání formulářů na zrušená uzemní pracoviště finančních úřadů.
Verze 5.94 (8.11.2023)
Podpora nového formátu odpovědí při podání sociálních formulářů přes datové schránky.
Verze 5.93 (27.2.2023)
Formulář Přehled o výši pojistného byl rozšířen o možnost uplatňovat slevy na pojistném.
Verze 5.92 (31.1.2023)
Nové sociální formuláře Přehled o výši pojistného a Oznámení záměru uplatňovat slevu na pojistném za zaměstnance.
Verze 5.91 (22.12.2022)
Nový formulář Přiznání k dani silniční za rok 2022
Verze 5.89 (26.7.2022)
Formulář Oznámení o nástupu do zaměstnání umožňuje nově vkládat přílohy ze souboru v obecných formátech PDF, Word, Excel, JPEG atd. Aktualizován formát obecných příloh formuláře Příloha k žádosti o dávku.
Verze 5.88 (26.5.2022)
Podpora formulářů v nestandardním formátu XML vytvářených systémem SAP. Přidány kontroly a pokyny k vyplnění Oznámení o nástupu do zaměstnání.
Verze 5.87 (1.4.2022)
Nový formulář Oznámení o nástupu do zaměstnání / skončení zaměstnání.
Verze 5.86 (25.2.2022)
Nový šifrovací certifikát nutný pro odesílání sociálních formulářů.
Verze 5.85 (18.1.2022)
Aktualizace formuláře Žádost o chybějící měsiční daňový bonus.
Verze 5.84 (4.1.2022)
Nový formulář Přiznání k dani silniční za rok 2021.
Verze 5.83 (3.11.2021)
Nové formuláře Přiznání k DPH (vzor 23) a Hlášení při ukončení pracovní neschopnosti.
 

Spolupráce s účetními programy

Manažer elektronických podání přímo spolupracuje se všemi účetními systémy od naší firmy. Pokud máte jiný účetní program můžete z něj formuláře odesílat také, stačí, aby váš účetní program uměl vyexportovat formuláře ve formátu XML. Načtení formuláře z vašeho účetního programu můžete vyzkoušet na ukázkové verzi, která je volně ke stažení. Pokud váš účetní program neumí vyexportovat formuláře, můžete je vyplnit přímo v Manažeru elektronických podání. Vývojářům jiných účetních programů nabízíme jednoduché API pro přímé předání dat formuláře do Manažera elektronických podání (bez nutnosti předávání dat přes soubor).
 

Vyplňování formulářů

Program umožňuje vyplňovat formuláře nebo upravovat formuláře načtené z účetního programu. Vyplňování oceníte při opravě chyb nebo pokud váš účetní program neumožňuje export některého formuláře. Při vyplňování vypadají formuláře stejně jako na papíře, nemusíte se bát, že se v jejich elektronické podobě nevyznáte. Ke každé kolonce jsou zobrazovány podrobné pokyny pro vyplnění. Automatická kontrola umožňuje jednoduše najít a opravit špatně vyplněné údaje ještě před odesláním. Program nemá problém ani s podáním, které obsahuje několik set formulářů najednou (třeba při podání Evidenčních listů za zaměstnance).

obr. Editor nabízí všechny potřebné funkce při zachování jednoduchého ovládání

 

Tisk formulářů

Program umožňuje vytisknout formuláře pro papírovou archivaci. Oproti tisku z účetního programu máte jistotu, že vytisknete formulář přesně tak jak byl odeslán úřadu. V případě opravy formuláře v Manažeru el. podání nemusíte změny přepisovat zpět do účetního programu jenom kvůli tisku. Funkce tisku také umožňuje jednoduché barevné úpravy. Nebudete mít jinak časté problémy při tisku barevného formuláře na černobílé tiskárně. Na tiskárnách které to umožňují, můžete použít oboustranný tisk.
 

Archiv formulářů

Formuláře jsou v programu zařazeny do kategorií podle stavu ve kterém se právě nacházejí. Všechny nově vyplněné nebo načtené formuláře jsou zařazeny v kategorii Rozpracované a zůstávají zde přes odeslání až po dokončení zpracování na úřadě. Jakmile je formulář přijat úřadem, přesunete jej do Archivu. Případné neúspěšné podání můžete smazat do Koše. Takto si budete udržovat "čistý stůl" a v rozpracovaných budete mít jen formuláře, které potřebují vaši pozornost. Formuláře v archivu jsou automaticky řazeny podle firmy a roku podání. Tento způsob archivace oceníte hlavně v případě, že podáváte za více firem. Pozdější dohledání odeslaného formuláře je pak velmi snadné. Program má také funkce pro export a import archivu, které umožňují zálohování nebo přenesení celého archivu na jiný počítač.

           
obr. Program je jednoduchý a přehledný
obr. Formuláře v archivu podle firmy a roku

 

Uživatelské účty

Uživatelské účty jsou určeny pro práci více účetních nebo pro odesílání formulářů za více firem. Každý účet má samostatný podpisový certifikát. Pokud zastupujete více firem a pro každou máte jiný podpisový certifikát může každý účet obsahovat nastavení pro jednu z nich. Při práci s programem lze mezi uživatelskýmí účty (firmami) jednoduše přepínat. Přistup k účtu může být chráněn heslem.
 

Aktualizace

Protože úřady formuláře neustále mění nebo vydávají nějaké nové (v tomto se oproti papíru bohužel nic nezlepšilo) umožňuje program snadnou aktualizaci přes internet. Stažením a instalací nové verze vás provede jednoduchý průvodce kterého spustíte přímo z programu (menu Udržba -> Aktualizace programu). Aktualizace je snadná, lehce ji zvládnete, určitě nebudete potřebovat žádného "odborníka" na počítače.
Aktualizace můžete stahovat zdarma první rok po zakoupení programu. Předplatné aktualizací na druhý a každý následující rok je 398,- Kč. Za tuto cenu dostanete všechny nově vydané nebo změněné formuláře. Nemusíte připlácet za každý používaný formulář jako u jiných firem. Předplatné si můžete jednoduše koupit v našem internetovém obchodě (oddíl Podpůrné programy) nebo telefonicky na čísle 577 001 258.
 

Novinky v posledních verzích



Nabídka práce
Auditorské osvědčení MRP účetních programů
Licenční ujednání
Zásady ochrany osobních údajů
© 2023 MRP-Informatics, spol. s r.o.
  info@mrp.cz
  577 001 258
MRP na Slovensku